Kehonhuolto

Tästä ryhmästä löydät kaikki rauhalliset kehonhuoltotunnit sekä pehmeät ja harmoniset lajit. Sinisellä värillä merkityt tunnit ovat fyysisyydeltään kevyempiä ja on siitä syystä mukava ryhmä aloittaa liikunnan harrastaminen.

Kenelle sopii?

Sinulle, joka haluat parantaa koko kehon hyvinvointia ja liikkuvuutta.

Mitä hyötyä?

Kokonaisvaltainen kehon hyvinvointi, joka tukee kaikkea muuta harjoitteluasi avaamalla kehoa kireyksistä ja vahvistamalla syviä tukilihaksia.

Muutaman viikon säännöllisen harjoittelun tuloksena olet vireämpi ja kehosi alkaa tottua harjoitteluun. 6-8 viikon jälkeen huomaat liikkuvuuden lisääntyneen ja kehosi ryhdin parantuneen. Levollinen mieli ja rauhoittuminen vielä lisäävät kokonaisvaltaista hyvinvoinnin tunnetta.

Kehonhuoltotunnit

Osa tunneista keskittyy parantamaan kehonhallintaa, kuten keskivartalon syviin tukilihaksiin keskittyvät treenit Core ja Pilates. Osa tunneista keskittyy enemmän kehon liikkuvuuden lisäämiseen, kuten perinteiset venyttelytunnit. Roller ja FasciaMethod® keskittyvät lihaskalvojen huoltoon ja niiden avaamiseen. Kaikki joogatunnit kuuluvat myös siniseen ryhmään. Joogatunneista kehoa huoltavimpaan suuntaan tähtäävät YogaFlow ja Yinjooga, kun taas fyysisemmät joogan lajit vaativat jo jonkin verran lihasvoimaa, kuten Astangajooga. Ilmajooga taas on täysin uudenlainen joogaharjoitus, jossa käytetään apuna katosta roikkuvia kankaita.

Kaikki sinisen ryhmän lajit parantavat koko kehon verenkiertoa ja edistävät näin aineenvaihduntaa. Harjoitukset myös rentouttavat kehoa ja lisäävät nivelten liikkuvuutta. Runsas istuminen, yksipuoliset asennot ja kova liikunta kiristävät lihaksia. Lihakset sopeutuvat siihen pituuteen, missä ne eniten ovat. Esimerkiksi istumatyöntekijöillä kiristyvät helposti rintalihakset, lonkan koukistajat sekä reiden takaosan lihakset. Tämä vaikuttaa negatiivisesti ryhtiin sekä selän hyvinvointiin. Kehonhuoltoharjoitukset ehkäisevät kireyksistä syntyviä vaivoja. Kehonhuollon on hyvä olla osa jokaista liikuntaharjoitusta, mutta sitä on hyvä tehdä myös omana harjoituksenaan. Kun kehon liikkuvuus on kunnossa, loukkaantumisriski pienenee ja pystyt suorittamaan erilaisia lihaskuntoharjoituksia puhtaammalla tekniikalla.

Lähes kaikki sinisen ryhmän tunnit sopivat erinomaisesti sekä aloittelijoille että kokeneemmille kuntoilijoille.