Kiire ja nälkä on valitettavan usein huono yhdistelmä, kun haet kaupasta valmista välipalaa. Tällöin valitset helposti epäterveellisiä vaihtoehtoja. Suklaapatukat ja karkit houkuttelevat, kun sujahdat karkkihyllyn edestä kassalle. Epäterveelliset vaihtoehdot on usein sijoiteltu otollisiin paikkoihin. Jopa kassalla on suklaapatukat houkuttelevasti rivissä. Hyvä vinkki on päättää, mitä kaupasta ostaa jo etukäteen välipalaa hakiessa. Tällöin et tartu huonoihin vaihtoehtoihin, vaan ostat juuri sitä, mitä olit hakemassa.

Terveelliset valmiit vaihtoehdot 

Valmis smoothie

Kaupasta löytyy valmiita smoothieita useita eri merkkejä. Marja-, hedelmä- ja vihersmoothiesekoituksista on helppo valita suosikkinsa. Maistele kuitenkin rohkeasti eri makuja. Jotkut vierastavat vihersmoothieita. Niissä on kuitenkin yleensä jokin makeutta tai pirtsakkuutta makuun tuova aineosa, joka saa smoothien maistumaan hyvälle.

Proteiini- ja välipalapatukat

Patukat on helppo ja hyvä vaihtoehto välipalalle, kunhan muistat ottaa huomioon ainesosaluettelon. Tarkista proteiinien ja hiilihydraattien määrä. Mitä vähemmän sokeria sen parempi. Välillä myös muutama pala tummaa suklaata on hyvä vaihtoehto, jos tekee mieli hieman makeaa. Tumma suklaa sisältää terveellisiä antioksidantteja.

Marjarasiat ja hedelmäsekoituspikarit

Heviosastolta löytyy yksittäisten hedelmien lisäksi myös pieniä rasioita marjoja; pensasmustikoita, mansikoita ja vadelmia, jotka on helppo syödä matkalla. Heviosastoilla on myös hedelmäsekoituspikareita, joissa on sopiviksi paloiksi pilkottuja hedelmiä. Nämä ovat hyviä juurikin kiireessä take away -annoksina.

Kuivatut hedelmä- ja pähkinäsekoitukset

Suurten pähkinäpussien lisäksi kaupoissa on myös pienempiä annospusseja pähkinöitä ja siemeniä, kuivattuja hedelmiä sekä marjoja. Paras on näiden yhdistelmä, jolloin pähkinöitä tulee syötyä juuri oikea määrä eli kourallisen verran.

Välipalarahkat

Välipalarahkoja on myös hyvä valikoima. Joistakin löytyy pieni lusikka, jotta rahkan voi syödä matkalla. Valitse mahdollisimman vähäsokerinen vaihtoehto. Paras vaihtoehto on maustamaton rahka. Osta samalla pensasmustikkarasia tai lasten smoothie. Saat niistä helposti lisämakua rahkalle, jos maustamaton ei maistu sellaisenaan. Kauppoihin on ilmestynyt myös paljon maidottomia kauravaihtoehtoja, kokeile!

Välipala- ja proteiinijuomat

Välipala- ja proteiinijuomat ovat myös hyvä vaihtoehto, jos tarvitset välipalan mukaasi ja nopeasti nautittavaksi. Näissäkin kannattaa olla tarkkana ainesosaluettelon kanssa, jotta mukaasi lähtee mahdollisimman terveellinen vaihtoehto. Välttele hiilari- ja sokeripommeja.

Salaattipöytä

Jos on kovempi välipalanälkä ja lounas jäänyt jostain syystä välistä, kannattaa suunnata kaupan salaattipöytään ja valita mukaan salaattiannos. Valikoima on monipuolinen ja salaatista saa tuhdinkin. Ruokailuvälineet saa mukaan, joten voit syödä salaatin ’lennossa’.

Näitä välipala-vaihtoehtoja voi yhdistellä luovasti. Osta muutama vaihtoehto ja saat vatsasi täytettyä helposti, nopeasti, mutta myös terveellisesti. Kun ryntäät kauppaan, haet vain jo valmiiksi päätetyt välipalat ja jätät muut houkuttelevat epäterveelliset vaihtoehdot hyllyyn. Muista syödä parin kolmen tunnin välein, jotta verensokeri pysyy tasaisena ja jaksat päivän paremmin, vedenjuontia unohtamatta.

 

[likebtn theme="custom" lang="fi" show_dislike_label="1" icon_like_show="0" icon_dislike_show="0" tooltip_enabled="0" i18n_like="Kyllä" i18n_dislike="En" white_label="1" popup_disabled="1" counter_clickable="1" counter_zero_show="1" share_enabled="0"]
Tykätty [likebtn_likes] kertaa
image description
Forever Forever-kuntoklubit