Ajelen lauantaiaamuna fillarilla vesisateessa kohti Järvenpään Foreveriä. Menen kokeilemaan ForeCrossia. Omaan jo hieman kosketuspintaa vastaavaan lajiin vuosien takaa, mutta silti olo on jännittynyt. Saapuessani salille edellisen tunnin harjoittelijat lopettelevat harjoitustaan. Tunnen ryhmäläisistä vain Järvenpään Foreverin ForeCross-valmentaja Timo Haapasen. Ilmapiiri salissa on leppoisa – paikalla on miehiä ja naisia, jotka rupattelevat keskenään.

Tänään virtaa hiki!

Seinällä on taulu, johon on kirjoitettu viikon kaikki harjoitukset. Siihen on laitettu myös tämän päivän harjoituksemme. Timo käy rauhassa läpi, mitä taululla olevat harjoitteet tarkoittavat sekä näyttää liikkeiden oikeaoppisen suoritustekniikan. Nyt olen varma siitä, että hiki tulee tänään virtaamaan. Aloitamme lämmittelemällä harjoitukseen sopivin lajinomaisin liikkein.

Ensimmäinen harjoitus on wallball, eli isoa kuntopalloa heitetään 150 kertaa korkealle seinään. Harjoituksen aikaraja on 15 minuuttia. Kokeilen pallon heittämistä seinään pari kertaa. Näiden räpellysten jälkeen mietityttää, ja kyselen taktiikkavinkkejä. ”Heittoja olisi syytä tehdä vähintään 10 kappaletta minuutissa, niin silloin tehtävä onnistuu aikarajan sisällä”, Timo opastaa. Aloitan pitkällä heittosarjalla, ja tajuan pian, että taukoja kannattaa pitää, jos ei halua piiputtaa ensimmäisen 5 minuutin aikana. Tekeminen helpottuu saatuani rytmistä kiinni. Viimeisissä heitoissa olkapäät alkavat hapottaa ja puuskuttelen, mutta sehän kuuluu asiaan. Pidän siitä, että harjoitellaan tosissaan, ja itseään saa laittaa koville.

Kiinnostaako ForeCross?

ForeCross peruskurssi alkaa joka kuukauden ensimmäinen maanantai.

Haluan tietää lisää

Seuraavassa harjoituksessa tehdään rinnallevetoja sekä vaihtoehtoisesti punnerruksia tai dippejä 21-15-9 kertaa. En edes muista, koska olisin viimeksi treenimielessä t­ehnyt rinnallevetoja, joten skaalaan painoja eli lasken tangon painot vähän alle suosituksen. Yllätyn siitä, miten hyvältä tämäkin tuntuu. Dipit teen penkillä. Tästäkin harjoituksesta jää hyvät vibat. Kaiken kaikkiaan ForeCross-kokemus oli niin onnistunut, että aion tulla jumpalle jo ensi viikolla uudestaan!

Suosittelen ForeCrossia

  • jos kaipaat tehokasta ja monipuolista treeniä
  • pidät pienryhmässä treenaamisesta ja haluat oppia uusia taitoja (esim. köysikiipeily)
  • haluat parantaa hapenottokykyäsi
  • haluat oppia nostamaan oikein, saada kehosta vahvan ja liikkuvan
  • painoja voi aina skaalata, jolloin aloittaminen onnistuu keneltä vain

Seuraava peruskurssi alkaa 1.10.2018

Kahden viikon mittaiseen kurssiin sisältyy kuusi harjoitustuntia, joihin kuuluu tekniikkaharjoittelun lisäksi myös treeniosuus. ForeCross-peruskurssi on paras tapa päästä alkuun toiminnallisessa harjoittelussa. Mukaan voi tulla kuka tahansa ikään, urheilutaustaan tai kuntotasoon katsomatta.  Seuraava ForeCross-peruskurssi alkaa 1.10.2018 Hiekkaharjussa, Varistossa, Lahdessa ja Järvenpäässä. Kahden viikon kurssin hinta on edullinen 89 €.

 

Kiitos Timo,

ForeCross ei jättänyt kylmäksi vaan oli tehokasta tykitystä!

[likebtn theme="custom" lang="fi" show_dislike_label="1" icon_like_show="0" icon_dislike_show="0" tooltip_enabled="0" i18n_like="Kyllä" i18n_dislike="En" white_label="1" popup_disabled="1" counter_clickable="1" counter_zero_show="1" share_enabled="0"]
Tykätty [likebtn_likes] kertaa
image description
Niina Aaltonen Ryhmäliikuntaohjaaja

Liikunnanohjaaja (AMK) & koulutettu hieroja. Opintoja myös liikuntalääketieteestä, valmennuksesta ja fysioterapiasta. Foreverillä ohjaan ryhmäliikuntaa, ja harrastan vapaa-ajalla judoa, nyrkkeilyä ja luonnossa liikkumista.

image description

Kysy lisää peruskurssista

Täytä yhteystietosi, niin kerromme sinulle lisää ForeCrossista.

Nimi

Puhelin

Sähköposti

Olen jäsenEn ole

Keskus