Onko suunnitelmissasi nopea rasvan pudotus ja kiinteytyminen? Jo 8 viikon dieetti siivittää sinut hyviin tuloksiin, jos omistaudut dieetille ja pidät siitä kiinni. Näillä vinkeillä onnistut varmasti ja kahdeksan viikon päästä peilistä katsoo huomattavasti erinäköisempi sinä! Minkälainen on 8 viikon onnistunut dieetti?

5 vinkkiä: näin 8 viikon dieetti onnistuu!

1. Suunnittele dieetti huolellisesti etukäteen.

Asiat sujuvat paremmin, jos sinulla on selkeät säännöt ja suunnitelmat, joita noudattaa. Näin et luista suunnitelmasta. Hyvä suunnitelma on kaiken A ja O. Pyydä apua ammattilaiselta, jos et tiedä, mistä aloittaa. Ammattilainen tekee sinulle kuntosaliohjelman (tai päivittää vanhan) ja ravintosuunnitelman, joilla onnistut varmasti.

2. Putsaa ruokavaliosi.

Ruokavalio on dieetin onnistumisen kannalta tärkeimpiä asioita liikunnan lisäksi. Karsi kaikki turha pois ja syö terveellistä ja ravintorikasta ruokaa. Lautasmallin mukaan syömisellä et mene vikaan. Yksinkertaiset ja puhtaat raaka-aineet auttavat sinua koostamaan terveellisen dieettiruokavalion, jota voit noudattaa myös läpi elämän. Dieetin aikana ei kannata herkutella, mutta herkkupäivät silloin tällöin dieetin jälkeen eivät vesitä fiksua ruokavaliota, jolla muutat koko elämäsi. Sinun ei tarvitse nähdä nälkää, päin vastoin. Syö usein (parin kolmen tunnin välein). Koska kulutat liikunnan lisäyksen myötä enemmän, tarvitset myös puhdasta ruokaa enemmän. Puhdista elimistöäsi runsaalla vedenjuonnilla, joka auttaa myös pitämään aineenvaihdunnan käynnissä. Huolehdi myös vitamiineista. 

8 viikon dieetti

3. Treenaa motivoituneena ja ahkerasti.

Valitse sellaiset liikuntalajit, jotka motivoivat sinua eniten. Paras yhdistelmä on valita lihaskuntoa harjoittava laji ja aerobinen laji sen rinnalle. Kannattaa siis ottaa ohjelmaan ainakin kaksi erilaista lajia. Kuntosali on aina tehokas vaihtoehto. Rinnalle voit valita jonkin aerobisen lajin, kuten mielenkiintoisen ryhmäliikuntatunnin tai vaikka juoksulenkit luonnossa. Talvella voi liikkua myös lumilajien parissa, jos lunta riittää. Muista riittävä lepo! Kehitys tapahtuu levossa. Keho saa näin myös aikaa palautua lisääntyneestä rasituksesta. Suorita 8 viikon dieetti yhdessä kaverin kanssa, näin sinulla on motivaattori ja tsemppaatte toinen toistanne.

4. Aseta itsellesi virstanpylväät.

Suunnittele tavoitteet, joihin tähtäät kahdeksan viikon aikana. Tee viikkosuunnitelma, aseta tavoitteet jokaiselle viikolle erikseen. Tee jokaiselle viikolle ruokalista etukäteen, näin sortuminen herkkuihin on helpompi välttää. Mieti myös treeni etukäteen jokaiselle viikolle, jotta siitä on vaikeampi laistaa.

5. Aloita kevyemmin, kiristä tahtia loppua kohden, ylläpidä hyväksi havaittuja.

Älä heitä hanskoja tiskiin, kun 8 viikon dieetti on ohi. Liiku viikoittain monipuolisesti, syö edelleen terveellisesti. Ylläpidä hyviä elämäntapoja, joihin totuit kahdeksan viikon aikana.

dieetti

Kun 8 viikon dieetti on ohi, voit olla tyytyväinen, että pitäydyit siinä, koska tulokset puhuvat puolestaan. Jos aloitat nyt, olet hyvissä ajoin kesäkunnossa jo varhain keväällä. Onnistut varmasti. Kohti kevyempää sekä raikkaampaa kevättä!

 

[likebtn theme="custom" lang="fi" show_dislike_label="1" icon_like_show="0" icon_dislike_show="0" tooltip_enabled="0" i18n_like="Kyllä" i18n_dislike="En" white_label="1" popup_disabled="1" counter_clickable="1" counter_zero_show="1" share_enabled="0"]
Tykätty [likebtn_likes] kertaa
image description
Forever Forever-kuntoklubit