Syksy on jo päässyt reippaasti käyntiin, ja sään muuttuessa kylmemmäksi ja päivien lyhentyessä viimeinen asia mitä haluaa tehdä aamuisin on nousta lämpimän peiton alta ylös ja aloittaa päivä hymyillen. Pimeässä. Minua ainakin motivoi se, että saan syödä herkullista aamiaista ja juoda sitä omaa lempikahvia. Minun aamuihin kuuluu se klassinen kaurapuuro, niin täydellinen aamiainen. Ja nyt en todellakaan tarkoita pelkkää keitettyä kaurapuuroa, sillä se maistuu mielestäni hyvältä ainoastaan luonnossa vietetyn telttayön jälkeen. Silloinkin minulla on omat mausteet mukana. Puuro sopii kylmeneviin aamuihin täydellisesti, sillä se toimii lohturuokana ja makua voi muokkailla vapaasti oman mielen mukaan! Tässä muutama variaatio, jotka kuuluvat omiin suosikkeihini:

Lämpimät puurot:

Banaani-puolukka (syksyinen suosikki!)

  • Puolikas banaani – Lisää jo hellalla keittämisen loppupuolella
  • ½ rkl maapähkinävoita
  • Puolukoita
  • Ripaus kanelia

Banaani-mustikka

  • Puolikas banaani
  • Pakastemustikoita
  • Chiansiemeniä

Banaani-kiivi

  • Puolikas banaani
  • Kiivi paloiteltuna
  • Maapähkinävoita

Syksyinen omenapuuro

  • Omenanpalasia (lisää hellalla niin pehmittyvät hieman)
  • Kanelia
  • Maapähkinävoita tai vastaava pehmeän rasvan lähde, esim. siemenet ja pähkinät

Suklainen vadelmapuuro

  • Vajaa ruokalusikallinen makeuttamatonta kaakaojauhetta
  • Pari murskattua taatelia, jos kaipaa makeutusta
  • Vadelmia, joko pakasteesta tai tuoreina
[likebtn theme="custom" lang="fi" show_dislike_label="1" icon_like_show="0" icon_dislike_show="0" tooltip_enabled="0" i18n_like="Kyllä" i18n_dislike="En" white_label="1" popup_disabled="1" counter_clickable="1" counter_zero_show="1" share_enabled="0"]
Tykätty [likebtn_likes] kertaa
image description
Janina Osanen Kuntoneuvoja / asiakashankinta

Elämäniloa täynnä oleva terveysintoilija ja luonnonlapsi, jolle liikunta on elinehto nyt ja aina.