Forever-kuntoklubiketju siirtyy Suomen suurimpiin sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajiin kuuluvan Pihlajalinnan omistukseen. Samalla Pihlajalinna laajentaa toimintaansa hyvinvointipalveluihin. Forever-kuntoklubit ovat erikoistuneet tarjoamaan monipuolisia hyvinvointipalveluita kuntoileville aikuisille.

Liikuntakeskustoiminta täydentää erinomaisesti Pihlajalinnan ennaltaehkäisevää toimintaa työterveyshuollossa ja asiakkaiden kuntoutumista erikoissairaanhoidon toimenpiteiden jälkeen.

”Hyvinvoinnin edistäminen on terveydenhuollon tulevaisuutta. Sote-uudistuksen jälkeen yhä suurempi osa terveydenhuollosta siirtyy suoriteperusteisista palkkioista kiinteähintaiseen liiketoimintamalliin. Se tarkoittaa sitä, että meille ei makseta esimerkiksi yksittäisestä lääkärikäynnistä, vaan siitä, että huolehdimme ihmisen terveydestä”, sanoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen. ”Tässä kehityksessä Pihlajalinna on etulinjassa, sillä liikevaihdostamme yli 60 prosenttia tulee kiinteähintaisesta liiketoiminnasta. Meidän liiketoimintamme perustuu siis jo nyt pitkälti siihen, että pidämme ihmiset mahdollisimman terveinä.”

Forever-ketjulla on 12 toimipistettä, joista Pihlajalinnalle siirtyy 10 toimipistettä: Helsingin Töölön ja Herttoniemen toimipiste, Espoon Matinkylä, Vantaan Hiekkaharju ja Varisto sekä Kerava, Järvenpää, Lahti, Hämeenlinna ja Lappeenranta.

”Meidän ajatuksemme on tarjota ihmisille mahdollisuus onnistua omien tavoitteidensa saavuttamisessa, olivat ne sitten mitä tahansa. Pihlajalinna omistajana tulee lisäämään asiakkaidemme palvelutarjontaa ja onnistumisen mahdollisuuksia entisestään”, sanoo Forever-ketjun perustaja ja toimitusjohtaja Mikko Mustala. Mustala jää toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi liikuntakeskuksiin. ”On hienoa saada vahvaksi omistajaksi kotimainen terveyspalvelujen tuottaja.”

Omistuspohjan muutos ei vaikuta Forever-kuntoklubien asiakkaiden hintoihin, jäsensopimuksiin tai tuleviin liikuntamaksuihin.

Pihlajalinna lyhyesti

Pihlajalinna on Suomen suurimpia sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajia. Yhtiössä työskentelee noin 4800 työntekijää ja lähes tuhat ammatinharjoittajaa. Pihlajalinnalla on yhteensä noin 80 lääkärikeskusta, sairaalaa, hammasklinikkaa ja asumispalveluyksikköä ympäri Suomea. Lisäksi yhtiö tuottaa neljässä isossa kuntaulkoistuksessa kymmenien tuhansien ihmisten kaikki sosiaali- ja terveydenhuoltopalvelut.

Pihlajalinnan liikevaihto oli vuonna 2016 noin 400 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattu Helsingin pörssissä, ja noin 90 prosenttia sen osakkeista on kotimaisessa omistuksessa. Pihlajalinnan kaikki toiminta on Suomessa ja yhtiö maksaa kaikki veronsa Suomeen. Pääkonttori on Tampereella.

Tykätty [likebtn_likes] kertaa
image description
Forever Forever Pihlajalinna

Jippii, löysit piilottelevan pääsiäishahmon!

Täytä yhteystietosi alla olevaan lomakkeeseen ja olet mukana tutustujaviikon arvonnassa. Tutustujaviikkoja arvotaan osallistuneiden kesken 5 kpl.

Voit parantaa voittomahdollisuuksiasi osallistumalla vaikka joka päivä.

Osallistumisaika on 29.3.– 2.4.2024.

Voittaja julkaistaan Instagramin ja Facebookin Stories-osuudessa viikon 14 aikana.

Onnea matkaan!