xxx

Treenaamiseen ei välttämättä tarvitse mitään ylimääräisiä laitteita tai välineitä. Seuraavaksi esittelen äärimmäisen hauskan ja tarvittaessa vaativankin villasukkajumpan. Villasukkien tilalla voi käyttää myös pyyhkeitä. Alustana toimii parhaiten liukasta materiaalia oleva lattia, kuten parketti.

1. Rutistukset etunojassa

Lähtöasennossa kädet suorina ja jalat yhdessä. Vedä polvet vatsan alle ja liu’uta takaisin lähtöasentoon. Tämän voit tehdä myös jalat suorina (ns. linkkuveitsi). Vinot vatsalihakset saavat hyvän treenin, kun vedät polvia hieman viistoon vatsan alle.

2. Käsien liu’utukset

Polvet voivat olla maassa ja villasukat laitetaan nyt käsiin. Punnerra toisella kädellä ja samalla liu’uta kättä suorana eteen ylös. Voit viedä kättä myös viistoon ylös tai suoraan sivulle. Haastetta saat, kun viet molemmat kädet yhtä aikaa.

3. Vatsarutistus lantiosillasta

Aloitusasennossa jalat suorana ja lantio korkealla. Rutista vatsaa sisään ja vie takapuolta taakse. Nosta lantio mahdollisimman korkealle.

4. Kyykyt

Voit liu’uttaa jalkaa askelkyykyllä taakse, eteen ja sivulle. Kiinnitä huomiota villasukan liukuvaan ominaisuuteen ja vedä liikkuva jalka takaisin tukijalan luokse.

Work hard! No excuses! 😉

Piditkö artikkelista?
Tykätty 0 kertaa
image description
Asta Vilenius Personal trainer, fysioterapeutti, ryhmäliikuntaohjaaja

Koulutukseltani olen fysioterapeutti sekä liikunnanohjaaja AMK. Töissä liikunta-alalla vuodesta 2007. Intohimona toiminnallinen harjoittelu.