Kivi - lihaskunto ja voima

Oman kehosi kivijalkaa pääset kehittämään kivilajien parissa. Kivi-tunnit kehittävät lihaskestävyyttä ja -voimaa. Sopii hyvin myös miehille! Kivi-lajeja kuvaavat: voima, sitkeys, lihaskunto, lihaksiston tuki.

Mitä taitoja tarvitsen osallistuessani kivi-tunneille?
Kivi on perusliikkeitä ilman koreografiaa. Mukaan pääset helposti, kunhan muistat alkuun valita kevyempiä painoja. Myös oman kehon paino on riittävä alkuun, jos harjoittelusta on kulunut aikaa tai olet vasta aloittelemassa kunnon kohotusta. Keskittyminen oikeaan suoritustekniikkaan alussa palkitsee sinut jatkossa. Voimaominaisuuksien kehittyessä saat liikkeistä enemmän irti kun alussa olet kehittänyt ohjaajan opastuksella itsellesi hyvän tekniikan.

Saavuttamasi tulos harjoittelujakson jälkeen
Tunnit kehittävät pääsääntöisesti lihaskestävyyttä. Myös muut voimaominaisuudet kehittyvät kivi-elementin tunneilla. Lihaskuntoharjoittelu on hyvä lisä painonpudotukseen, mikäli tavoitteenasi on kiinteytyminen tai painonpudotus.

Vinkit
Kivi-elementin tunneille voit pukeutua rentoihin sisäliikuntavaatteisiin ja useimmilla kivi-tunneilla tarvitset myös sisäliikuntakengät. Ota mukaasi myös juomapullo ja hikipyyhe!