Step-tunti on puhtaasti askelsarjoihin perustuva perinteinen vauhdikas keskitason step aerobic -tunti. Ainoana välineenä tunnilla on steppilauta, jonka päälle askelletaan. Jotta saat parhaimman tehon irti tunnista, olisi step aerobicin perusaskeleiden hyvä olla hallussa ennen tunnille tuloa. Tunnilla on kuitenkin mahdollisuus tehdä osassa liikkeistä joko helpompaa tai haastavaa vaihtoehtoa. Tule tunnille sisäliikuntavaatteissa ja sisäliikuntakengillä. Ota mukaasi myös hikipyyhe ja juomapullo.

Paranna kestävyyttä ja polta kaloreita Step-tunnilla

Tunnin alussa tehdään lyhyt lämmittely, jossa tehdään koko vartaloa lämmittäviä ja avaavia liikkeitä ja valmistetaan keho tiukempaan treenitehoon. Alkulämmittelyn jälkeen rakennetaan pala palalta keskitason step-sarja, joka on identtinen oikealle sekä vasemmalle puolelle.

Tunti ei sisällä lihaskunto-osuutta. Koko tunti pysytään liikkeessä muutamaa juomataukoa lukuun ottamatta. Tunti parantaa kestävyyttä ja keuhkojen sekä sydän-ja verenkierto elimistön toimintaa. Tunnilla liikutaan vauhtikestävyys alueella, joten samalla kun kasvatat tehokkaasti kuntoasi, kulutat runsaasti kaloreita.

image description

Kokeile kolme päivää

Tutustu ryhmäliikuntaan ja kuntosalille veloituksetta! Kokeile kolme päivää Liity jäseneksi