Spinning eli sisäpyöräily on tehokas ja turvallinen liikuntamuoto, joka polttaa runsaasti rasvaa ja kehittää hapenottokykyä. Sisäpyöräily sopii loistavasti myös aloittelijalle sekä laihduttajille.

Meillä saat aina henkilökohtaista opastusta: Kerro siis rohkeasti, mikäli olet tunnilla ensimmäistä kertaa, autamme sinut vauhtiin!

Spinning nostaa tehokkaasti hien pintaan ja kehittää kestävyyttä. Toisin kuin luullaan, spinning ei ole pelkästään kovakuntoisten laji. Voit säätää vastuksia itsellesi sopivaksi tunnin aikana ja ohjaaja huomioi aina eritasoiset kuntoilijat tunnin aikana. Sisäpyöräilyssä ohjaajalla on tärkeä rooli: Hän pitää huolen siitä, että myös haastat itseäsi yhä uudelleen tunnin aikana. Tunnista riippuen edessäsi on mäkimaastoa, tasaista rullailua tai ”ryhmässä ajoa”. Tunnin teemaan sovitettu musiikki tempaisee taatusti mukaansa!

Onko spinning hyvä rasvanpolttoon?

Spinning-tunti on todella tehokas rasvanpolttotreeni. Aikuisella 65 kg painavalla naisella palaa jopa 700 kcal yhden tunnin aikana! Mikäli tavoitteenasi on polttaa rasvaa ja kiinteyttää vartaloa, kannattaa ehdottomasti lisätä muutama ohjattu sisäpyöräilyn tunti treenikalenteriin!

Kattavasta tuntivalikoimastamme löydät erilaisia spinning-tunteja ja varmin tapa saavuttaa tavoitteesi on huolehtia säännöllisestä rutiinista. Kurkista tuntivalikoimaamme ja suunnittele treeniviikkosi juuri sinulle sopivaksi.

Onko sisäpyöräily turvallista?

Spinning-tunnit sopivat erinomaisesti myös aloittelijoille. Tuntivalikoimastamme löydät aloittelijalle sopivat tunnit ja pyörän vastusta säätämällä voit myös itse vaikuttaa tunnin rankkuuteen. Pyöräily on nivelille hellä urheilumuoto ja soveltuu myös kuntoutukseen. Kuuntele kehoasi ja rullaile omien tuntemustesi mukaan!

Kehittääkö spinning kestävyyskuntoa?

Spinning kehittää erityisesti kestävyyskuntoa. Tunnilla hapenottokykysi kasvaa ja rasva-aineenvaihduntasi kiihtyy. Sisäpyöräily kiinteyttää koko vartaloa, mutta muokkaa erityisen tehokkaasti jalkoja ja vatsalihaksia. Spinningissä on tärkeää pitää niin sanottu korsetti tiukkana, jotta keskivartalo pysyy hallinnassa.

 

Muista nämä asiat ennen ensimmäistä tuntia

  • Me olemme täällä sinua varten, pyydä rohkeasti apua pyörän säätöjen kanssa
  • Ota mukaasi hikipyyhe ja runsaasti vettä
  • Pue yllesi mukavat ja joustavat treenivaatteet
  • Huolehdi riittävästä nesteytyksestä ennen tuntia
  • Syö kevyt ateria n. 2 tuntia ennen tuntia
  • Kevyesti topatut pyöräilyhousut auttavat sinua tottumaan satulaan

Toimipisteet

Forever Kuntosalit tarjoavat sinulle mahdollisuuden panostaa hyvään oloon ja terveyteen keskellä kiireistä arkea. Meillä voit harjoitella monipuolisesti tavoitteesi mukaan inspiroivassa ympäristössä.

Voit tutustua eri paikkakuntien tarjontaan alta olevien linkkien kautta.

Hämeenlinna

Forever Hämeenlinna Vanajantie 10B, 13110 Hämeenlinna (03) 688 3355

Lahti

Forever Lahti Svinhufvudinkatu 23, 15110 Lahti 03-877550