Bodyweight

Bodyweight-tunti haastaa koko kehon. On aika palata toiminnallisen harjoittelun juurille hauskalla ja hikisellä tavalla. Kehonpainoharjoittelussa toimit itse aktiivisena kuntoiluvälineenä. Tunnilla ei siis käytetä välineitä. Tavoitteena on tehdä omasta kehosta vahvempi ja liikkuvampi. Bodyweight-tunti sopii kuntoilijoille, jotka ovat jo jonkin verran harrastaneet liikuntaa.

Pukeudu tunnille rentoihin sisäliikuntavaatteisiin. Voit käyttää sisäliikuntakenkiä tai olla paljain jaloin. Ota mukaasi myös juomapullo ja hikipyyhe.

Bodyweight-tunti on kokonaisvaltainen harjoitus

Kehonpainoharjoittelu kehittää koko kehon liikkuvuutta, lihasvoimaa, kestävyyttä, tasapainoa ja koordinaatiota luonnollisimmalla mahdollisella tavalla. Keho vahvistuu kokonaisvaltaisesti, ryhti paranee ja erityisesti keskivartalon tukilihaksisto saa tällä tunnilla tehokkaan harjoituksen. Bodyweight-treenin avulla kannattelet kehoasi paremmin ja myös aerobinen kuntosi kohenee HIIT- osion ansiosta.

Vaihtoehtoja eri tasoisille kuntoilijoille

Tunti alkaa lämmittelyllä, joka on jo itsessään kehonpainoharjoittelua mm. erilaisin kyykkykävelyin ja rangan rullauksin. Näitä yhdistetään erilaisiin punnerrusasentoihin. Lämmittelyn jälkeen lähdetään voimaosioon, jossa ohjaaja antaa liikkeistä monenlaisia vaihtoehtoja. Jos olet tunnilla ensimmäistä kertaa, voit valita liikkeistä kaikista helpoimmat versiot. Liikkeiden tullessa tutuksi voit siirtyä haastavampiin variaatioihin. Osa liikkeistä voidaan suorittaa tunnin aikana pariharjoitteluna. Lopussa tuntia tehdään lyhyt HIIT-osio (high intensity interval training) esimerkiksi kiertoharjoitteluna, jossa käytetään tunnilla opittuja liikkeitä. Tässä osiossa syke nousee. Tämän jälkeen tehdään lyhyet venytykset päälihasryhmille.

image description

Kokeile kolme päivää

Nimi
Etunimi:
Sukunimi:

Puhelin

Sähköposti

Keskus