TULE TUTUSTUMAAN -
MEILLÄ ONNISTUTAAN

Fill out my online form.

OSALLISTU LIIKUNTAPÄIVÄÄN!

Fill out my online form.

Fustran avulla ryhtiä syksyyn

Täytä yhteystietosi, niin soitamme sinulle piakkoin ja
kerromme lisää Fustra –harjoittelusta.

Kevyt Sankari

Kysy lisätietoja, täyttämällä yhteystietosi alla oleviin kenttiin.

Liity jäseneksi

Fill out my online form.

Jätä meille
soittopyyntö

Täytä yhteystietosi niin asiantuntijamme on sinuun yhteydessä!

Hups! Emme löytäneet lomakettasi.

Haluatko ilmaisen tunnin
personal trainerin kanssa?

Tarvitsetko treeniisi lisäpotkua ja hyödyllisiä vinkkejä?
Osallistu kuukausikisaan täyttämällä yhteystietosi,
niin voit voittaa tunnin personal trainerin kanssa!

Haluatko x-method
näytetunnin vain 35€:lla?

Täytä yhteystietosi niin kuntoneuvojamme
on sinuun yhteydessä ja saat
näytetunnin 35€:lla!

Fill out my online form.

Kokeile Palveluitamme 3 Päivän Ajan Veloituksetta

image description Hanki passi

Ensimmäinen kerta jumpassa

Miten valmistaudun jumppatunnille?

Sopivan tunnin valinta ja paikan varaaminen: aluksi on hyvä käyttää hetki aikaa sopivan tunnin valintaan. Henkilökuntamme auttaa mielellään tässä asiassa.

Ryhmäliikunnan aikataulu on nähtävillä nettisivuilla sekä vastaanotossamme. Tunnille on hyvä ilmoittautua etukäteen, varmistaakseen paikkansa haluamalleen tunnille. Paikan voi varata 14 vrk ennen kyseistä tuntia. Paikan varaus onnistuu joko puhelimitse, klubilla tai omilla nettitunnuksilla verkon kautta.

Hyvän olon harjoitus

Jotta olo olisi tunnin ajan energinen ja liikunta nautittavaa, tulisi harjoittelua edeltävä ateria olla nautittu viimeistään 2 h ennen tunnin alkamista. Tämän lisäksi olisi hyvä nauttia pieni energiaa sisältävä välipala 15 minuuttia ennen tuntia. Tähän sopii esim. banaani tai energiapatukka.

Mitä mukaan jumppatunnille?

Jumppatunnille on hyvä pukeutua mukaviin, liikunnan salliviin vaatteisiin. Esim. T-paita ja jumppatrikoot tai collegehousut sopivat tarkoitukseen hyvin. Saatavilla on myös erityisesti liikuntaan suunniteltuja vaatteita, joiden ominaisuuksien vuoksi liikkumisesta tulee entistä miellyttävämpää, esim. vaate ei ”ime” hikeä itseensä vaan haihduttaa hien vaatteen läpi ilmaan, jolloin vaate tuntuu kuivalta läpi tunnin.

Kaikilla jumppatunneilla käytetään sisäjalkineita/aerobicjalkineita, niin mukavuus- kuin turvallisuussyistä. Jalkineissa tulisi olla vaalea pohja.

Lisäksi mukaan olisi hyvä ottaa juomapullo sekä hikipyyhe. Ne voi hankkia myös kuntoklubilta. Tunnin aikana on hyvä nauttia nestettä ja vesi on erinomainen juoma jumppatunnille. Mikäli ruokailu ennen tuntia on jäänyt heikommalle, on hyvä vaihtoehto nauttia tunnin aikana energiajuomaa, jotta olo säilyy hyvänä koko tunnin ajan ja vielä sen jälkeenkin. Energiajuomaa voi ostaa kuntoklubilta.

Huomioitavaa jumppatunnilla?

Jumppatunnille on hyvä saapua ajoissa, jotta vaatteiden vaihtamiseen jää riittävästi aikaa. Klubille saavuttuasi ilmoittaudu ensin vastaanotossa. Ohjaaja on vastaanottamassa asiakkaita 10 min ennen tunnin alkua jumppasalissa ja tällöin kannattaakin kertoa olevansa ensimmäistä kertaa jumppatunnilla. Näin ohjaaja tietää neuvoa ja auttaa tarvittavissa asioissa läpi tunnin.
Muiden jumppaajien huomioiminen lisää liikunnaniloa ja tärkeää onkin saapua tunnille ajoissa ja poistua vasta tunnin päätyttyä salista sekä noudattaa kaikin osin ohjaajan neuvoja. Hikipyyhettä on hyvä käyttää jumppamaton päällä. Tunnin päätyttyä korjataan tunnilla käytetyt välineet takaisin paikalleen. Tunnin jälkeen sekä ohjaaja että muu henkilökuntamme vastaavat mielellään kysymyksiisi. Jos jumppa tuntuu mielestäsi raskaalta voit aivan vapaasti levätä kesken tunnin.

Mitä jumppatunnin jälkeen?

Tunnin jälkeen on hyvä nauttia ravintoa, joka täyttää harjoituksessa ehtyneet energiavarastot. Kuntoklubilta on saatavissatunnin jälkeisen energiavajeen täyttämiseksi useammanlaisia palautusjuomia ja –patukoita, joiden valinnassa henkilökuntamme auttaa mielellään.

Muutama tunti jumpan päätyttyä olisi hyvä venytellä perusteellisemmin, vaikkapa samat venytykset kuin jumppatunnin lopussa tehtiin. Seuraavina päivinä voivat lihakset ilmoitella olemassa olostaan pienellä lihaskivulla, mutta se ei ole vaarallista, vaan merkki siitä, että on tehty jotain, mihin ei ole totuttu. Näin tapahtuu kunnon kehittyminen. Lihaskivusta pääsee parhaiten eroon venyttelemällä ja liikkumalla kevyesti – liikkumatta ei siis tarvitse eikä kannata olla. Ensimmäisten kertojen jälkeen keho tottuu liikuntaan, eikä enää kipeydy samalla tavoin.

Mitä jos en osaa?

Jos koet epävarmuutta voit aina kysyä neuvoa ohjaajiltamme tai muulta henkilökunnalta. Me kaikki autamme sinua mielellämme. Me olemme täällä vain sinua varten. Voit aivan hyvin halutessasi kysyä neuvoa myös klubin muilta jäseniltä.

image description

© 2015 Forever Kuntoklubi. Kaikki oikeudet pidätetään.Tietosuoja

Rekisteriseloste