TULE TUTUSTUMAAN -
MEILLÄ ONNISTUTAAN

Fill out my online form.

OSALLISTU LIIKUNTAPÄIVÄÄN!

Fill out my online form.

Fustran avulla ryhtiä syksyyn

Täytä yhteystietosi, niin soitamme sinulle piakkoin ja
kerromme lisää Fustra –harjoittelusta.

Kevyt Sankari

Kysy lisätietoja, täyttämällä yhteystietosi alla oleviin kenttiin.

Liity jäseneksi

Fill out my online form.

Jätä meille
soittopyyntö

Täytä yhteystietosi niin asiantuntijamme on sinuun yhteydessä!

Hups! Emme löytäneet lomakettasi.

Haluatko ilmaisen tunnin
personal trainerin kanssa?

Tarvitsetko treeniisi lisäpotkua ja hyödyllisiä vinkkejä?
Osallistu kuukausikisaan täyttämällä yhteystietosi,
niin voit voittaa tunnin personal trainerin kanssa!

Haluatko x-method
näytetunnin vain 35€:lla?

Täytä yhteystietosi niin kuntoneuvojamme
on sinuun yhteydessä ja saat
näytetunnin 35€:lla!

Fill out my online form.

Kokeile Palveluitamme 3 Päivän Ajan Veloituksetta

image description Hanki passi

Ensimmäinen kerta Crossing -tunnilla?

Mitä Crossing on?

Crossing on ryhmäliikuntalaji, jota voisi kutsua ”sauvakävelyksi” paikallaan. Crossing on yksinkertainen, kaikille sopiva laji, joka kehittää erityisesti aerobista kuntoa ja parantaa yleistä jaksamista. Lisäksi laji vahvistaa koko kehon lihaskuntoa sekä kuluttaa runsaasti energiaa. Crossing –tunnilla jokainen säätää vastuksen itselleen sopivaksi, jolloin oman olon ja voimien mukainen liikkuminen on mahdollista. Crossing –laite voi olla tuttu kuntosalin lämmittelylaitteista.

Miten valmistaudun Crossing -tunnille?

Aluksi on hyvä käyttää hetki aikaa sopivan tunnin valintaan. Henkilökuntamme auttaa mielellään tässä asiassa. Suosittelemme aluksi CMS Start –tuntia, jossa käydään läpi laitteen säädöt sekä oikea suoritustekniikka. Näin lajin harrastaminen käynnistyy sujuvasti ja turvallisesti. Lisää tunteja löydät ryhmäliikuntakalenteristamme, joka on nähtävillä nettisivuilla sekä vastaanotossamme. Tunnille on hyvä ilmoittautua etukäteen, varmistaakseen paikkansa haluamalleen tunnille. Paikan voi varata 14 vrk ennen kyseistä tuntia. Paikan varaus onnistuu joko puhelimitse, klubilla tai omilla nettitunnuksilla verkon kautta.  Mikäli et pääse osallistumaan varaamallesi tunnille, on varaus hyvä perua viimeistään kaksi (2) tuntia ennen tunnin alkua.

Hyvän olon harjoitus

Jotta olo olisi tunnin ajan energinen ja liikunta nautittavaa, tulisi harjoittelua edeltävä ateria olla nautittu viimeistään 2 h ennen tunnin alkamista. Tämän lisäksi olisi hyvä nauttia pieni energiaa sisältävä välipala 15 minuuttia ennen tuntia. Tähän sopii esim. banaani tai energiapatukka.

Mitä mukaan Crossing -tunnille?

Crossing -tunnille on hyvä pukeutua mukaviin, liikunnan salliviin vaatteisiin. Esim. T-paita ja jumppatrikoot tai collegehousut sopivat tarkoitukseen hyvin. Saatavilla on myös erityisesti liikuntaan suunniteltuja vaatteita, joiden ominaisuuksien vuoksi liikkumisesta tulee entistä miellyttävämpää, esim. vaate ei ”ime” hikeä itseensä vaan haihduttaa hien vaatteen läpi ilmaan, jolloin vaate tuntuu kuivalta läpi tunnin. Tunnilla käytetään sisäliikunta- tai aerobicjalkineita, niin mukavuus- kuin turvallisuussyistä. Nyrkkisääntönä voisi sanoa: mitä kovempipohjaiset kengät ovat, sitä miellyttävämpää ”crossaaminen” on.

Lisäksi mukaan olisi hyvä ottaa juomapullo sekä hikipyyhe. Sekä vesipullon että pyyhkeen voi hankkia kuntoklubilta. Tunnin aikana on hyvä nauttia nestettä ja vesi on erinomainen juoma crossing -tunnilla. Mikäli ruokailu ennen tuntia on jäänyt heikommalle, on hyvä vaihtoehto nauttia tunnin aikana energiajuomaa, jotta olo säilyy hyvänä koko tunnin ajan ja vielä sen jälkeenkin. Kuntoklubilta on hankittavissa tarkoitukseen sopivia energiajuomia.

Huomioitavaa Crossing -tunnilla?

Tunnille on hyvä saapua ajoissa, jotta vaatteiden vaihtamiseen jää riittävästi aikaa. Klubille saavuttuasi ilmoita ensin vastaanottoon saapuneesi tunnille. Ohjaaja on vastaanottamassa asiakkaita 10 min ennen tunnin alkua crossing -salissa ja tällöin kannattaakin kertoa olevansa ensimmäistä kertaa tunnilla. Näin ohjaaja tietää neuvoa ja auttaa tarvittavissa asioissa läpi tunnin.

Muiden tunnilla olijoiden huomioiminen lisää liikunnaniloa ja tärkeää onkin saapua tunnille ajoissa ja poistua salista vasta tunnin päätyttyä sekä noudattaa kaikin osin ohjaajan neuvoja. Hikipyyhkeen käyttäminen tekee tunnista miellyttävämmän ja turvallisemman. Tunnin päätyttyä crossing –laitteen tanko ja kahvat pyyhitään: salista löytyy paperipyyhkeitä sekä puhdistusainetta, lisäksi laitteen säädöt vapautetaan. Näin seuraavan liikkujan on mukavampi aloittaa tunti. Tunnin jälkeen sekä ohjaaja että muu henkilökuntamme vastaavat mielellään kysymyksiisi.

Mitä Crossing -tunnin jälkeen?

Tunnin jälkeen on hyvä nauttia ravintoa, joka täyttää harjoituksessa ehtyneet energiavarastot. Kuntoklubilta on saatavissa tunnin jälkeisen energiavajeen täyttämiseksi erilaisia palautusjuomia ja –patukoita, joiden valinnassa henkilökuntamme auttaa mielellään.

Muutama tunti harjoituksen päätyttyä olisi hyvä venytellä perusteellisemmin, vaikkapa samat venytykset kuin tunnin lopussa tehtiin. Seuraavina päivinä voivat lihakset ilmoitella olemassa olostaan pienellä lihaskivulla, mutta se ei ole vaarallista, vaan merkki siitä, että on tehty jotain, mihin ei ole totuttu. Tämä kuuluu kunnon kehittymiseen. Lihaskivusta pääsee parhaiten eroon venyttelemällä ja liikkumalla kevyesti – liikkumatta ei siis tarvitse eikä kannata olla. Ensimmäisten kertojen jälkeen keho tottuu liikuntaan, eikä enää kipeydy samalla tavoin.

Mitä jos en osaa?

Jos koet epävarmuutta voit aina kysyä neuvoa ohjaajiltamme tai muulta henkilökunnalta. Me kaikki autamme sinua mielellämme. Me olemme täällä vain sinua varten. Voit aivan hyvin halutessasi kysyä neuvoa myös klubin muilta jäseniltä.

image description

© 2015 Forever Kuntoklubi. Kaikki oikeudet pidätetään.Tietosuoja

Rekisteriseloste